'
pormoney

گوگل ترندز چیست؟

گوگل ترندز چیست؟

 گوگل ترندز چیست؟

گوگل ترندز (Google Trends) یک ابزار رایگان ارائه شده توسط گوگل است که به کاربران اجازه می‌دهد تا نمودارهایی از جستجوهای مختلف را در سراسر جهان ببینند. با استفاده از گوگل ترندز، کاربران می‌توانند روند جستجوها برای کلمات کلیدی خاصی را در طول زمان، مکان و حتی مقایسه آنها با دیگر کلمات کلیدی مشابه مشاهده کنند.
این ابزار می‌تواند برای تحلیل روند جستجوها و پیش‌بینی رفتار کاربران در آینده نیز مورد استفاده قرار گیرد.

از جمله کاربردهای گوگل ترندز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای سئو و تبلیغات: با استفاده از گوگل ترندز، کاربران می‌توانند کلمات کلیدی مناسب را برای بهینه‌سازی سایت خود یا تبلیغاتشان در گوگل پیدا کنند.

۲-تحلیل روند جستجوها: با استفاده از گوگل ترندز، می‌توان روند جستجوهای یک کلمه کلیدی را در طول زمان مشاهده کرد و از آن برای پیش‌بینی نیازهای بازار استفاده کرد.

۳-مقایسه روند جستجوها: با استفاده از گوگل ترندز، می‌توان روند جستجوهای چند کلمه کلیدی را با یکدیگر مقایسه کرد و بررسی کرد که کدام کلمه کلیدی در بین کاربران محبوب‌تر است.

۴-تحلیل الگوهای جستجو: با استفاده از گوگل ترندز، می‌توان الگوهای جستجوی کاربران را در طول روز، هفته، ماه و حتی سال بررسی کرد و از آن برای بهترین زمان نمایش تبلیغات استفاده کرد. 

در کل، گوگل ترندز یک ابزار قدرتمند برای تحلیل رفتار کاربران و پیش‌بینی روند بازار است که هر کسی می‌تواند از آن برای بهبود فعالیت‌های خود در دنیای آنلاین استفاده کند.

گوگل ترندز اطلاعات مفیدی درباره جستجوهای محلی و جهانی فراهم می‌کند. با بررسی نمودارهای گوگل ترندز، می‌توان به سادگی پیدا کرد که در کدام منطقه یا کشور، کلمه کلیدی مورد نظر بیشتر جستجو می‌شود.
همچنین می‌توان با مقایسه نمودار های گوگل ترندز برای دو کلمه کلیدی مختلف در یک منطقه، مشاهده کرد کدام یک محبوب‌تر است
.

به طور کلی، گوگل ترندز به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند روند جستجوهای مشتریان خود را درک کنند و بهترین راهکارهای استراتژیک را برای بهبود رتبه‌بندی سایت خود در موتورهای جستجو و نیز بهبود تبلیغاتشان در گوگل انتخاب کنند.
گوگل ترندز یکی از بهترین ابزارهای موجود برای بررسی رفتار کاربران در جستجو های آنلاین است و هر کسی که در دنیای آنلاین فعالیت دارد، به طور حتم از آن بهره‌ مند خواهد شد.

منظور از ترند در عبارت گوگل ترندز چیست؟

واژه‌ی Trend به معنای روند است. بنابراین وقتی از ترند صحبت می‌کنیم، منظورمان این است که آمار و اطلاعات لحظه‌ای برایمان مهم نیست و روند تغییرات مد نظر ماست.

چه زمان باید از گوگل ترندز استفاده کنیم؟

به صورت کلیدر سه حالت می‌توان از گوگل ترندز استفاده کرد:

  • وقتی سرمایه کافی برای استفاده از سرویس‌های پولی مانند کیورد پلننر یا کوفیندر ندارید.
  • و زمانیکه می‌خواهید میزان محبوب شدن یک موضوع را در یک بازه زمانی مشاهده کنید.
  • مقایسه شکل‌های نوشتاری مختلف یک کلمه. می‌توان گفت کاربردی‌ترین ابزار گوگل ترندز همین بخش است و نمی‌توانید به طور کامل و رایگان در ابزارهای دیگر گوگل پیدا کنید.


در نهایت...
گوگل همیشه به دنبال محتوای تازه و ناب بوده است. گوگل ترند بهترین ابزار موجود برای توسعه ایده‌های تولید محتوا است و می‌تواند در جذب ترافیک و تعداد لینکِ بیشتر مفید باشد.
اگر تا به حال از این ابزار برای بهبود سئوی سایت خود استفاده نکرده‌اید باید دست به کار شوید. این ابزار می‌تواند دید وسیعی از وضعیت دیجیتال‌مارکتینگ روز در اختیار شما قرار دهد.
همانطور که پیشتر گفتیم شما می‌توانید با بررسی موضوعات جنجالی و مشاهده نتایج جستجویشان، بهترین زمان را برای راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی انتخاب کنید.

 

نام

متن پیام

از عدد 1 (کم) تا 10 (زیاد) به این مطلب امتیاز دهید

کد امنیتی

951700